זירת התאונה הקטלנית. מי האשם? צילום: דוברות המשטרה
זירת התאונה הקטלנית. מי האשם? צילום: דוברות המשטרה

2019 בכבישי אשקלון: חמש הרוגות ו-324 פצועים

כל ההרוגים אשתקד בכבישי אשקלון הן נשים. 2 צעירות ושלוש הולכות רגל מבוגרות. ויש גם עלייה משמעותית בכמות הנפגעים ב-2019 ביחס לקודמתה

פורסם בתאריך: 23.2.20 10:44

עמותת אור ירוק הפועלת לצמצום הקטל בכבישים מנתחת את נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הסופיים לשנת 2019. מהנתונים עולה כי בשנת 2019 נפגעו בכבישי אשקלון 324 בני אדם בתאונות דרכים לעומת 262 נפגעים בשנת 2018. מדובר בעליה משמעותית של כ-23 אחוזים בתוך שנה.

מתוך מאות הנפגעים חמש נשים נהרגו ו-26 נפצעו באורח קשה.

מהנתונים ניתן להבחין בכך שכל ההרוגים באשקלון הן נשים ולא גברים. את התאונה המחרידה ברחוב התחייה בה נהרגו האחיות תהל וירין מעול תושבי אשקלון זוכרים היטב. אליהן מצטרפות שלוש נשים נוספות שנהרגו כהולכות רגל: פנינה טיפליצקי שנהרגה לאחר שנפגעה מרכב עת חצתה את הכביש במעבר חציה סמוך לביתה בשכונת ברנע, אישה נוספת שנהרגה כשחצתה את הכביש סמוך למרכז הרפואי ברזילי ונוספת שנהרגה לאחר שנפגעה מרכב ברחוב שד' עופר סמוך לבריכה העירונית.

זירת התאונה ברחוב האצ"ל

האם רחובות אשקלון מסוכנים לנשים יותר מאשר לגברים? כך זה נראה כבר במבט ראשון על הנתונים. עוד ניתן להבחין ששלוש ההרוגות הולכות הרגל היו נשים בגיל מבוגר בשונה מהנערות לבית מעול שנהרגו בהיותן נוסעות ברכב שהיה מעורב בתאונה.

עוד עולה מנתוני הלמ"ס כי בשנת 2019 נהרגו בכבישי ישראל 355 בני אדם בתאונות דרכים, לעומת 318 שנהרגו בשנת 2018.

תאונת דרכים קטלנית. צילום: דוברות מד"א

מבין ההרוגים בשנת 2019: 89 מהם נהרגו כהולכי רגל, 66 רוכבי אופנוע וקטנוע, 18 רוכבי אופניים רגילים נהרגו בשנה זו, 15 רוכבי אופניים חשמליים ושלושה רוכבי קורקינט חשמלי נהרגו בשנת 2019.

137 מן ההרוגים ב-2019 נהרגו בתאונות דרכים בתחום העירוני. ירושלים היא העיר בה מספר הנפגעים הגבוה ביותר ועברה את תל אביב שהייתה בעלת מספר הנפגעים הגבוה ב-2018. בתל אביב ובירושלים נהרגו 18 בני אדם בכל אחת מן הערים והן הערים עם מספר ההרוגים הגבוה ביותר. מעל ל-13 אלף בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בתחום הערים והישובים בשנת 2019 ומתוכם 1,422 נפצעו באורח קשה.

בבחינת היפגעות לפי גילאי האוכלוסיות הפגיעות: 29 ילדים בגילאי 0-14 נהרגו בשנת 2019 בתאונות דרכים, 79 בני נוער וצעירים בגילאי 15-24 ו-67 קשישים בני 65 ומעלה מצאו את מותם בשנה זו בתאונות דרכים.

"שנת 2019 היא שנת כישלון במאבק בתאונות הדרכים וזו תוצאה של הזנחה וצמצום הכסף שמועבר להצלת חיי אדם בכבישים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים נכשל בהגנה על האוכלוסיות שנמצאות בסיכון גבוה להיפגע בתאונות הדרכים כמו ילדים, קשישים, רוכבי אופנועים וקטנועים, צעירים ואזרחים מהחברה הערבית. במקום להתמקד בכל אוכלוסייה ובמאפיינים הייחודיים שלה, להכין תכנית פעולה לצמצום הנפגעים ולהוציא אותה אל הפועל, המדינה פשוט התעלמה מאותן אוכלוסיות והתוצאות הקשות בהתאם" מסר היום מנכ"ל אור ירוק, ארז קיטה והוסיף  "הנתונים הקשים היו מדליקים נורה אדומה בכל מדינה מתוקנת, אבל למרות זאת בישראל לא נערך דיון אחד רציני עם כל הגופים האחראים על החיים של כולנו בכביש ולא נוספו תקציבים למאבק בקטל בדרכים אלא להיפך. כדי להחזיר את ישראל חזרה למסלול של ירידה בהרוגים מתאונות דרכים יש להוסיף עוד 200 ניידות משטרה ומאות שוטרים שיגבירו את הנוכחות וההרתעה בכבישים, יש להגדיל את הכסף שמיועד לטיפול בכבישים האדומים ובצמתים המסוכנים, לעודד שימוש במערכות בטיחות מצילות חיים על ידי הפחתה במס, להתמקד בצמצום הנפגעים וההרוגים הגבוה באותן אוכלוסיות הנמצאות בסיכון להיפגע בתאונות דרכים. הכישלון המתמשך מוכיח כי האסטרטגיה של הטלת האחריות רק על הנהגים פשוט לא עובדת ולכן חייבים להפסיק להאשים רק את הנהגים בתאונות ולקחת אחריות".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר