מצוקת התחבורה ברחבי ישראל כבר מוכרת לכל. בין שלל הביקורות שמופנות כלפי הממשלה עולה שוב ושוב הטענה על חוסר תכנון ארוך טווח. אלא שהיום נודע כי משרד התחבורה בוחן תכנית אסטרטגית להקמת רכבת קלה בין הערים אשקלון, אשדוד, יבנה, קרית גת ושדרות כאשר גם תושבי הישובים הגדולים הנמצאים בתחום 16 המועצות האזוריות שבין הערים עשויים ליהנות גם הם מהרכבת הזו אם וכאשר תוקם.
עוד נבחנת הקמת נתיבי תחבורה ציבורית בין הערים וחיבורם למטרופולין תל אביב מצפון ובאר שבע בדרום.
על פי הדיווח של גילי מלניצקי הבוקר בדה-מרקר משרד התחבורה כבר תקצב לפני מספר שבועות את חברת נתיבי ישראל ב-3 מיליוני שקלים כדי שאנשיה יתכננו את הפרויקט. בעוד שלושה חודשים צפויה התכנית הראשונה להיות מוגשת לאישור בכירים במשרדי הממשלה הנוגעים בדבר כמו: משרד התחבורה, האוצר, הבינוי והשיכון והגנת הסביבה.
אם הפרויקט יאושר יהיה עליו לעבור גם את שלב ההיתכנות הכלכלית ורק לאחר מכן יצא לדרך במוסדות התכנון השונים.
מי מאיתנו שייהנה, אם וכאשר, מהתחבורה הזו יהיה זקן בעוד 20 שנה שכן תאריך היעד הוא לשנת 2040.
רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"
הואשמת בעבירה פלילית? משרד עורכי דין אמנון גולן – ההגנה המשפטית שאתה צריך
התכנית הזו מתבקשת לא רק כדי לתת מענה למצוקת התחבורה אלא גם בכך שישובי הדרום בכלל ואשקלון בפרט צפויים כבר בעשור הקרוב לגדול בצורה משמעותית במסגרת הסכם הגג שאמור להגדיל את אוכלוסיית העיר בעוד 100,000 תושבים לפחות.
אגב, אזור הדרום אינו זוכה ליחס מועדף על פני אזורי אחרים בארץ שכן תכניות אסטרטגיות דומות לאזור חיפה ולאזור ירושלים כבר תוכננו ואפילו כבר אושרו במשרד התחבורה לפני מספר שנים.