מסתבר שנהגים רבים לא חוששים להיתפס על ידי המשטרה. 26,484 דו"חות נרשמו בשנת 2018 ברחבי ישראל לנהגים שחצו צומת באור אדום. כך עולה מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת 'אור ירוק'.
מהנתונים עולה כי בכל יום נרשמים 73 דוחות בממוצע לנהגים שלוקחים הימור על החיים של כולנו. בהשוואה לשנת 2017 נרשמה ירידה קלה של כ-230 דוחות ואילו בהשוואה לשנת 2016 נרשמת ירידה חדה (בשנת 2018) במספר הדוחות בשיעור של 22%.
ומה קורה באשקלון? נתוני עמותת אור ירוק חושפים כי במהלך שנת 2018 רשמה המשטרה 729 דו"חות לנהגים שחצו צומת באור אדום בשנת. בשנת 2017 רשמה המשטרה בעיר 759 דו"חות לעבירת אור אדום. מדובר בירידה של 4% בין השנים.
מדובר בעיקר בדו"חות שניתנו על ידי שתי מצלמות המותקנות ברחבי העיר: האחת בצומת היכל הספורט והשנייה בצומת הרחובות יצחק רבין ואלי כהן. יתר המצלמות הפזורות ברחבי העיר הן מצלמות דמה ואינן פועלת.
"חציית צומת באור אדום היא אחת העבירות הקשות והמסוכנות שנהג יכול לבצע. אדם אשר נכנס לצומת באור ירוק בטוח שהצומת פנוי אך פתאום מגיח רכב ופוגע בצדו של הרכב בעוצמה רבה. בכל שנה עשרות בני אדם נהרגים ונפצעים קשה בתאונות דרכים לאחר שאחד הנהגים נכנס לצומת באור אדום" אומר היום מנכ"ל 'אור ירוק' ארז קיטה ומציע למשטרה דרך לטפל בעבירות אלו "הפתרון הוא בהצבת מצלמות רמזור נגד תאונות באופן בולט ומרתיע בצמתים אדומים ומרובי תאונות. נהג שידע שהוא נכנס לצומת, מצולם וייקנס בסכום כסף גבוה לא ימהר לסכן את החיים של כולנו".
רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"
הואשמת בעבירה פלילית? משרד עורכי דין אמנון גולן – ההגנה המשפטית שאתה צריך
פילוח הדו"חות לפי ערים חושף כי הנהגים בירושלים קיבלו הכי הרבה דוחות בגין חצית צומת באור אדום בשנת 2018, במקום השני הנהגים בתל אביב-יפו ובמקום השלישי הנהגים בחיפה.
מהנתונים עולה כי בבת ים נרשמה ירידה חדה במספר הדוחות בשיעור של 46%, באשדוד ירידה של 43%, בחולון ירידה של 31% ובחיפה ירידה של 28%.
בפתח תקוה נרשמה העלייה הגדולה ביותר במספר הדוחות בשנת 2018 לעומת 2017 בשיעור של 53%, ברמת גן נרשמה עליה של 43% ובתל אביב-יפו נרשמה עליה של 18%.