צעיר כבן 30 מאשקלון גילה על בשרו עד כמה חשוב הטיפול האישי של סוכן ביטוח במקרה בו חלילה יש צורך בקבלת פיצוי בעקבות פגיעה. לפני כשנה נפגע הצעיר בעבודתו ולא יכול היה להמשיך ולהתפרנס מהמקצוע שלו שכולל עבודה פיזית מאומצת. לאחר תקופת מנוחה בעקבות הפגיעה, פנה לחברת הביטוח בבקשה כי יכירו בו כמי שזכאי לפיצוי מלא בשל אובדן כושר עבודה בגין אותה תאונה. אלא שלהפתעתו נאמר לו כי אמנם הוא אינו יכול לעסוק בעבודה המאומצת ממנה התפרנס, אבל הוא יכול לעבוד כפקיד או בעבודה משרדית לא מאומצת, ולכן אינו זכאי לפיצוי בגין אובדן כושר עבודה. לאחר אותה תשובה החליט האיש להילחם ולנסות לקבל פיצוי מלא.
הוא פנה לסוכן הביטוח יוסי לביא בעל חברת הביטוח "לביא ביטוחים" מאשקלון, בבקשה כי יסייע לו. לביא קרא את הפוליסה ולתדהמתו גילה במפורש כי בפוליסה מצוין כי הפיצוי במקרים אלו הוא בגין "כושר עבודה עיסוקי", כלומר במקרה של תאונה שתגרום לו חוסר יכולת לעבוד בעיסוק שלו, הוא זכאי לפיצוי מלא בגין אובדן כושר עבודה, בסך של 7,200 שקלים בכל חודש עד שיחזור לכשירות מלאה.
לביא פנה במכתב לחברת הביטוח שניסו להגיע עם הצעיר להסכם פשרה, בהנחיית לביא האיש סרב וטען כי החברה חייבת למלא אחר האמור בפוליסה. לאחר כשלושה שבועות קיבל האיש תשובה ולפיה אכן בהתאם לפוליסה הוא יפוצה פיצוי מלא בסך של 7,200 שקלים בכל חודש בגין אובדן כושר עבודה. לשמחתו אף נאמר לו כי הפיצוי יהיה רטרואקטיבי מיום התאונה.
"כאנשים חותמים על פוליסת ביטוח, הם חייבים לשים לב גם לאותיות הקטנות", סיפר השבוע לביא בהתייחסו למקרה "ובוודאי שאם מגיע להם פיצוי מסוים על פי הפוליסה הם חייבים לדרוש אותו במלואו. אני באמת שמח שהסיפור הזה הסתיים בכי טוב ומאחל בריאות למבוטח".