ד"ר אורן ז"ל ומעיין זוסמן
ד"ר אורן ז"ל ומעיין זוסמן

"עזרו לנו להציל חיים": אלמנת הרופא שמת מדום מלב ממשיכה את פועלו

אלמנתו של ד”ר אורן זוסמן, שהלך לעולמו בתחילת השנה, מבקשת להמשיך את דרכו של בעלה ולסייע ברכישה של דפיברילטורים מצילי חיים והצבתם במקומות ציבוריים. לצורך כך החלו במד”א בקמפיין מימון המונים

פורסם בתאריך: 2.10.19 10:20

     

בחודש ינואר השנה הלך לעולמו בן העיר אשקלון ד״ר אורן זוסמן, כשהוא בן 37 בלבד. זה קרה בעקבות דום לב שבו לקה במהלך עבודתו כרופא מומחה במערך הקרדיולוגי בבית החולים בילינסון. זוסמן, רופא נערץ ואהוב, הותיר אחריו את אשתו מעיין ואת ילדיו: אלון (7), יובל (4) ואלה (1).

מלבד עבודתו כרופא מומחה והשקעתו בעבודה מחקרית ענפה, בלט זוסמן גם בקהילת הטוויטר המקומית, ששם הציג לעוקביו את הדילמות והחוויות שלו כרופא מקצועי. אחת מפעילויות הרשת הבולטות שלו הייתה שיתופי מיקום של מכשירי הדפיברילטור מצילי החיים במקומות ציבוריים.

ד"ר אורן זוסמן ז"ל

ד"ר אורן זוסמן ז"ל

מעיין, אלמנו של אורן, פרסמה השבוע פוסט, ובו כתבה על הרקע לפעילות הזו, “בחיים הקודמים, רגע לפני שהכול התרסק, ועוד ראיתי צבע, הייתי עסוקה בשיפוץ משרדים בנמל תל אביב. צילמתי לאורן את הדפיברילטור שהוצב, מוטרדת יותר מהתאמתו למראה החלל, ושלחתי לו את התמונה בוואצאפ. ‘מה זה בדיוק עושה?’ שאלתי, מנסה להבין אם אכן מצדיק את קיומו שם על הקיר. ‘זה למקרה של הפרעת קצב מסכנת חיים. יש חוק חדש שמחייב להציב אותם’, ענה. ההתכתבות הזו הציתה משהו אצל אורן, והוא פתח בשרשור מיקומי דפיברילטורים בחשבון הטוויטר הפעיל שלו. אורן סיפר על החוק החשוב, על המחסור שיש בהם למרות החוק והחל לצלם אותם היכן שנתקל בהם ולפרסם בחשבונו, וזאת על מנת שהציבור יכיר בחשיבותם, ביכולת של כל אחד מאיתנו להציל חיים באמצעותם, ויידע היכן ממוקמים”.

מתוך הטוויטר של ד"ר אורן זוסמן ז"ל

מתוך הטוויטר של ד"ר אורן זוסמן ז"ל

מעיין מבקשת להמשיך את דרכו, להצטרף לפרויקט הדגל של מד”א להציב במרחב הציבורי עמדות החייאה חכמות הכוללות מכשירי דפיברילטור בארונות אלקטרוניים, הנשלטים מרחוק ומחוברים לרשת מד”א ומיקומם מזוהה במוקד 101.

כך במקרה של התמוטטות פתאומית ודום נשימה צוותי מד”א במוקד 101 יכוונו את המתקשר לשלוח עובר אורח לארון הקרוב, יפתחו אותו בשליטה מרחוק וינחו לחבר את המכשיר למטופל. המכשיר יחיל הנחיה בעברית למתן שוקים חשמליים ועיסויי לב, תוך שמירה על רצף טיפולי על מנת להחזיר את הלב לפעילות, עד להגעת צוותי מד”א לזירה.

מכשיר כזה היה יכול להציל את חייו של אורן, אבל מעיין מקווה שהפרויקט הזה יעזור להציל חיים של אחרים, “לא ידענו שכעבור פחות מחודש מכשיר כזה בדיוק יוכל להציל את חייו היקרים של אורן ולהחזירו אלינו הביתה כבר למחרת, אם לא באותו יום”, הוסיפה מעיין, “הסוף לצערנו ידוע. את החוסר המכרסם אנחנו חיים בכל יום. מריצים בראש שוב ושוב תסריטים סבירים יותר עם סיום הגיוני יותר שקצת מניח לדעת. יותר מתמיד אני מכירה בחשיבות המכשירים הקטנים וה’ידידותיים’ האלה שיכולים להציל חיים (באמת להציל!) בקלי קלות. כל אחד יכול להפעיל אותם ולמנוע ממשפחה אחרת את הכאב הנורא איתו אנו חיים. פניתי למד”א על מנת לשתף פעולה בעניין – להציל כמה שיותר חיים על ידי הצבת כמה שיותר דפיברילטורים ברחבי הארץ על שמו של אורן והעלאת המודעות בציבור על קיומם”.

מכשיר דפיברילטור של מד"א

מכשיר דפיברילטור של מד"א

בישראל מתרחשים כ-10,000 מקרי דום לב בשנה מחוץ לכותלי בית החולים, כאשר על פי הסיכויים 94 מתוך 100 לא ישרדו. אבל אפשר לקחת לדוגמה את דטרויט, ששם הצליחו לשפר את סיכויי ההישרדות מדום לב מ-5% ל-60%, וזאת באמצעות הצבת דפיברילטורים במרחב הציבורי.

במד”א פתחו בקמפיין מימון המונים עם יעד של מיליון שקלים ובדף הגיוס ניתן לתרום כל סכום לצורך לרכישה של מכשירים כאלו שיישאו את שמו של אורן עליהם. “אין לדעת כמה עוד יוכל להציל, גם במותו. עזרו לנו להמשיך את עבודתו של אורן ולהציל עוד חיים בדיוק באופן שאורן הציל. אחד כזה יכל להציל גם אותו”, כתבה מעיין.

הלינק לדף הגיוס הוא: https://bit.ly/2MVL2Lq

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר