כוח לעובד: המרכז הרפואי ברזילי שם את העובדים במרכז. צילום: המרכז הרפואי ברזילי
כוח לעובד: המרכז הרפואי ברזילי שם את העובדים במרכז. צילום: המרכז הרפואי ברזילי

כוח לעובד: המרכז הרפואי ברזילי שם את העובדים במרכז

כשאתם מגיעים למרכז הרפואי ברזילי אתם פוגשים את הרופאים ואת הצוות הסיעודי, ואולי לא ממש שמים לב לכוח העבודה שדואג לכם לא פחות. צוות מחלקות השינוע, החצר והגן עושים לילות כימים כדי שהדבר היחיד שתוכלו לחשוב עליו הוא ההחלמה. זה הזמן להכיר את האנשים שעד עכשיו היו מאחורי הקלעים

פורסם בתאריך: 5.8.19 17:12

מאת: מיכל ברקו, תוכן שיווקי

כ-60 עובדים ממחלקות השינוע, החצר והגן מקבלים את פניכם כשאתם מגיעים למרכז הרפואי ברזילי. הם לא מסתובבים עם חלוקים, לא עוטים על פניהם מסכות, הם לא בודקים לכם דופק ולא עוברים על הגיליון הרפואי. הם עובדים מאחורי הקלעים, בשקט, במסירות, בנתינה עצומה ודואגים לכם לא פחות מהצוות הרפואי. אחרי שנים של ניסיון, עבודה פיזית קשה ועומס יומיומי – זה הזמן להוקיר להם תודה.

צוות השינוע בברזילי מונה 43 עובדים שזמינים 24 שעות, 7 ימים בשבוע. לילות, חגים, שבתות – הם שם. מעבירים חולים מהמיון למחלקות, מסיעים מטופלים לבדיקות הדמיה, לוקחים אותם מחדרי הניתוח חזרה לחדרים ונאלצים להתמודד גם עם מאושפזים שנפטרו. מדובר בעבודה נפשית לא קלה בכלל. לעיתים גם במפגש פחות נעים עם משפחות המטופלים שכל עיכוב או המתנה מוצאים את עובד השינוע כאחראי לכך. לא כולם בנויים לתפקיד שכזה, אבל מי שכן נאזר בסבלנות, באמפתיה וברצון להעניק. "זו עבודה אינטנסיבית", אומר בועז קאפח מנהל שינוע, חצר וגן במרכז הרפואי ברזילי. "הם סופגים לא מעט מהמשפחות ומהמטופלים, במקרים מסוימים הם אף מעורבים אישית, ומצד שני הם חייבים להיות בעלי אורך רוח ויכולת הכלה. אנחנו ממש בוחרים בפינצטה את עובדי השינוע, כדי שנוכל להמשיך ולתת את השירות הטוב ביותר והאנושי ביותר שבמרכז הרפואי ברזילי כל כך מתגאים בו. ואני מאושר על כך שאנחנו מצליחים לעשות זאת בכל פעם מחדש".

עוד יום עבודה בבית החולים ברזילי. צילום: המרכז הרפואי ברזילי

עוד יום עבודה בבית החולים ברזילי. צילום: המרכז הרפואי ברזילי

לעובדי מחלקת החצר יש שם קצת מתעתע. בעוד שניתן לשער כי הם עוסקים בניקיון החצר והמרחב הציבורי, מדובר רק בחלק קטן מהמגוון הגדול של הדברים עליהם הם אחראים. 15 עובדים לוקחים חלק משמעותי בכל מחלקה או משרד שבמרכז הרפואי. הם מי שמפנים את האשפה, את הפסולת הכימית, הם מעבירים מחלקות, מרהטים את המשרדים מחדש, מהנדסים את האגפים החדשים ומשפצים בשיא המרץ. לאור הקמתו של הבניין הכירורגי הממוגן החדש והשינויים המערכתיים שנערכים בעקבותיו, הצוות עובד הרבה יותר קשה, תחת לחץ ונותן מענה לבקשות הרבות. הנגיעה שלהם מורגשת בכל מקום והמעורבות שלהם גדלה מאוד בשנים האחרונות.

לצדם, עובדים גם צוות הגן שאחראים על כל הירוק שמקדם את פניכם בכניסה לבית החולים, ועל הגינון היומיומי, הגיזום, השתילה, הנטיעה והדאגה לאיכות הסביבה. היופי והאסתטיקה ניכרים מכל עבר וזה כלל לא עניין של מה בכך.

מרבית העובדים קיבלו לאחרונה מעמד של עובדי מדינה. המרכז הרפואי ברזילי היה בין החלוצים הראשונים שהחליטו להפוך את עובדי הקבלן לבעלי מעמד ושוויון זכויות, ושם את עובדיו בשורה אחת עם כל עובדי בית החולים. השינוי לא רק הוכיח עד כמה הנהלת בית החולים מוקירה את עובדיה, אלא עד כמה ההכרה הזו בעשייה שלהם אינה מובנת מאליה.

"הגדולה של העובדים נמצאת בצניעות שלהם", מעיד בועז. "הם עובדים במסירות ובנאמנות. אכפת להם מהחולים, מההנהלה, ממקום העבודה. הם מעורבים בכל דבר ותמיד מגדילים ראש. בעתות חירום, באירועים רב נפגעים, במצבי מלחמה ובתקופות עמוסות במיוחד הם כולם מתגייסים ונרתמים מיד ללא יוצא מן הכלל, ומבלי לשאול שאלות. זמינים לתת מענה לכל תרחיש. מה שמאפיין אותם בעבודה הוא בעיקר השקט שלהם. הם באים עם רצון עצום לתרום והם עושים זאת באהבה ומכל הלב".

בועז מעיד שהם כולם הילדים שלו. גם הוא התחיל לפני כ-33 שנה כחשמלאי במרכז הרפואי ברזילי. עם השנים הוא התקדם לסגנות מנהל ומשק, לניהול משק ושינוע ועד למנהל שינוע, חצר וגן. לצד הסמכויות הרבות שלו והאחריות הגדולה, הוא הצליח לשנות ולשדרג לא רק את נהלי העבודה אלא גם את התנאים של העובדים. הוא דאג להכניס מערכת ממוחשבת שמקלה על העבודה, מוקד לקריאות שעושה סדר בכמות עצומה של מידע ובאפליקציה שמקלה מאוד על העובדים. בין ישיבות, פגישות, הדרכות וטלפונים הוא מוצא זמן יחד עם יד ימינו ששי יחזקאל, מנהל מדור משק ואחראי על החצר, ללוות את העובדים יד ביד ולהיות עבורם אוזן קשבת. "אנחנו רואים את עצמנו כאמא וכאבא של העובדים. יש לנו מדיניות של דלת פתוחה. בכל בעיה, מקצועית או אישית, אנחנו שם כדי לעזור להם. אנחנו דואגים כל העת לרווחתם ולביטחונם. חשוב לנו מאוד לדחוף אותם ללמוד, להתקדם ולהתפתח. כשטוב להם טוב גם לנו. הם ההוכחה שלא כל עבודה נמדדת בהספקים, הרבה פעמים היא פשוט נמדדת במילה טובה ובתשומת לב".


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

באותו נושא

תגובות

תגובה אחת
  1. אחת שנפגע מהיחס של בית חולים ברזילי

    בסדר ממש העיקר שרוצים לעבוד שם עושים את המוות זוועה של מקום

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר