שינויים ברכבת ישראל. רכבת ישראל מרחיבה מהיום את השירות הרכבתי לתושבי הדרום, ומאריכה את מסלולן של חלק מהרכבות, כך שיעצרו בתחנות נוספות.
המשמעות. אם תחנת אשקלון היתה נחשבת בקווי רכבות רבים כתחנה ההסופית, הרי שמעתה תחנת נתיבות הופכת להיות התחנה הסופית בקווים אלה ואשקלון תהיה רק עוד תחנת עצירה.
בכך זוכות תחנות שדרות ונתיבות להגדלת כמות הרכבות שמוביל אליהן ומהן.
מהבוקר (יום א') רכבת הבוקר מאשקלון (06:58) תצא מנתיבות (06:36) ותעצור גם בתחנת שדרות (06:45). המשמעות- רכבת נוספת מידי בוקר בשעות העומס לתושבי שדרות ונתיבות, והקלת העומסים מהרכבות האחרות בקו זה.
רכבת ערב מרעננה מערב (18:14), תגיע דרומה ובמקום לסיים את מסלולה בתחנת אשקלון תמשיך דרומה ותגיע לשדרות (20:07) ולנתיבות (20:16) תחנה סופית.
המשמעות: רכבת נוספת מידי ערב בשעות העומס לתושבי שדרות ונתיבות, והקלת העומסים מהרכבות האחרות בקו זה.
מלבד הקו הדרומי גם הקו הצפוני מקבל תגבורת:
רכבת ערב שיוצאת מאשקלון (20:06) תמשיך במסלולה לנהריה (23:00) במקום לסיים בתחנת ת"א סבידור. רכבת זו תעצור גם בתחנות ת"א האוניברסיטה (21:14), הרצליה (21:20), נתניה (21:33), חדרה (21:43), בנימינה (21:50), חיפה חוף הכרמל (22:12), מרכזית המפרץ (22:28), חוצות המפרץ (22:32), קרית חיים (22:35), קריית מוצקין (22:38), ועכו (22:50).
רכבת ערב מתחנת ת"א סבידור מרכז (21:28) תמשיך במסלולה עד לנהריה (23:11) במקום לסיים בחיפה.
בדרך תעצור הרכבת גם בתחנות: מרכזית המפרץ (22:42), חוצות המפרץ (22:45), קריית חיים (22:48), קרית מוצקין (22:51), עכו (23:01) ונהריה.
"אנשי רכבת ישראל עושים כל שניתן, ובכלל זה שימוש ברעיונות יצירתיים ו'מחוץ לקופסא' כדי להקל ככל שניתן על הנוסעים לאור הצפיפות המורגשת ברכבות. הדבר נעשה תוך ניתוח עמוק של הביקוש המשתנה לקווים השונים, בנקודות הזמן המשתנות לאורך היממה" מסרו היום מרכבת ישראל והוסיפו "אנו נמשיך ונהפוך כל אבן כדי להביא ככל שניתן לרווחה תחת האילוצים הקיימים של כמות הרכבות, קוצר בתשתית ובזמן מסילה".