תושבי אשקלון משלמים מדי חודש את חשבון מים לתאגיד מי אשקלון. בשנים האחרונות כל בית אב משלם בממוצע 200 ש"ח. ייתכן שלרבים מתושבי העיר לא ידעים שבעצם נגבים מהם סכומים לא נכונים. לפני מספר חודשים נדהם התושב לקבל חשבון מים על לא פחות מ-5,000 ש"ח (חריגה של 360 קוב מים).
התושב לאחר שבדק עם מומחה שאין נזילות וכו', פנה לתאגיד המים ורק לאחר מסכת של סחבת וסירוב (מוזר) לבדוק את שעון המים נאלץ התאגיד לבדוק את השעון במכון התקנים, השעון נבדק ולאחר הבדיקה נמסר לתושב ששעון המים תקין ועליו לשלם מיד את כל החובות, אלא שבמקרה הגיע לתושב דו"ח הבדיקה ממכוון התקנים שקבע ששעון המים לא תקין ומכאן שאין לחייב את הצרכן.
למרות ההוכחה הניצחת וכשמסמך מכון התקנים בידו המצביע על אוזלת היד של התאגיד במקרה זה. מפליא כי גם העירייה באמצעות הלשכה המשפטית תומכים בקביעה המוטעית של התאגיד ומסרבים להשיב את כל ההחזרים המגיעים לו כדין.
התושב פנה למשרדו של איציק נפש, יו"ר האגודה להגנת הצרכן בהסתדרות באשקלון, נפש פנה בהתראה ליועמ"ש בעיריית אשקלון ולמבקר העירייה בדרישה להורות לתאגיד להשיב את כל הכספים כולל ההוצאות הנלוות לתושב ובימים אלה מוסדר החזרי התשלום.
איציק נפש מציין, כי מקרה זה מוכיח את צדקת האגודה להגנת הצרכן בהסתדרות באשקלון בדרישה למסור לצרכנים העתקי דו"חות בדיקת שעוני המים שבוצעו ע"י מכון התקנים וכל זאת כדי למנוע הטעיית הצרכן ולעמוד באמות מידה של גילוי נאות.