המעבר מבית הספר היסודי לחטיבת הביניים אינו פשוט כלל. יש לא מעט ילדים אשר השינוי בין להיות הבוגרים ביותר בבית ספר היסודי, על כל המשתמע מכך, ובין להיות הצעירים ביותר בחטיבת הביניים גורם להם לחששות לא מבוטלים. גם ההורים של אותם ילדים חוששים כי ילדיהם ייתקלו בקשיים לא פשוטים במעבר לחטיבת הביניים.
במסגרת פרויקט “מעברים ומנהיגות”, בהנחייתן של המורות חני שחר, לידור בן חמו וקרן כהן, פועלים ילדי כיתת אומ”ץ מבית הספר אורט הנרי רונסון כדי לסייע לתלמידי כיתות ו’ לקראת המעבר הצפוי. מטרת הפרויקט היא לפתח בקרב תלמידי כיתות ו’ יכולת להתמודד עם המעבר לחטיבה ולהקנות להם ידע וכלים לקראת המעבר. מבחינתם של תלמידי כיתות אומ”ץ המטרה היא פיתוח יכולת מנהיגות משמעותית, הקניית ביטחון עצמי והפיכתם לשגרירים של בית הספר.
במסגרת התכנית התקיימו עשרה מפגשים, כמה מהם בבית הספר רונסון וכמה מהם בבית הספר היסודי נוף ים. במסגרת המפגשים נערכו שיעורי מדעים, משחק "חפש את המטמון", שיעור מורשת, שיעור בנושא המעבר לחטיבת הביניים ועוד. במפגשים הוסבר לתלמידי כיתות ו’ על חטיבת הביניים, והתלמידים הבוגרים חיזקו את הביטחון העצמי שלהם לקראת המעבר הצפוי. במפגש האחרון נערך יום ספורט גדוש בתחנות שהועבר כולו בידי התלמידים הבוגרים, ובו סיפרו התלמידים הצעירים על הנאה מרובה מהמיזם ועל כך שהידע שרכשו והביטחון שהקנו להם התלמידים הבוגרים שיפרו את תחושתם לקראת המעבר לחטיבת הביניים.