כ-150 ילדים וילדות תושבי אשקלון, בהם גם בעלי צרכים מיוחדים, קיבלו לאחרונה מחשב בטקס סיום פרויקט 'מחשב לכל ילד', שנערך בבית 'יד לבנים'. במהלך הטקס הוענקו גם תעודות לשבעה תלמידים שהצטיינו בתוכנית.
"הילדים המשתתפים בפרויקט הם דור המחר. שימוש במחשב והתחברות למאגרי מידע, יסייע ויתרום לפיתוח חשיבה יוצרת, התפתחות הילד והעלאת דימויו העצמי" אמר ראש העירייה בפועל, תומר גלאם "הפרויקט הינו מנוף לצמצום פערים חברתיים וטכנולוגיים בחברה הישראלית וכך בעצם אנו עושים צדק חברתי במטרה לתת שיווין הזדמנויות לכולם. ילדים יקרים, אני מאחל לכם הצלחה, תחלמו הכי רחוק – אתם מסוגלים להפוך כל חלום למציאות. מבטיח לפעול מול הגורמים הרלוונטיים בממשלה, כדי להגדיל משמעותית את מספר התלמידים הזכאים גם בשנה הבאה".
סגן ראש העיר, יורם שפר מבטיח להמשיך ולפעול להגביר את הפרויקט. "מדובר בפרויקט חשוב במעלה שמקנה סגירת פערים בחינוך במוקדי התהוותם באמצעות השוואת התנאים הבסיסיים בתחום המחשוב, לרבות הציוד, זמן השימוש והידע בין ילדי השכבות המבוססות לבין ילדי השכבות החלשות: מסר שפר "הפרויקט מאפשר לילדים משכבות מוחלשות לרכוש מיומנויות שימוש במחשב, מסייע בפיתוח חשיבה יוצרת ותורם להתפתחות הילד ולצמצום הפערים החברתיים. נפעל ללא לאות להגביר פרויקט חיוני זה בכל דרך שיתאפשר לנו ברשות".
חברת המועצה הממונה על החינוך הבלתי פורמאלי, מיריי אלטיט התרגשה ומר כי מדובר בעוד צעד לצמצום הפערים החברתיים. "מעמד חלוקת המחשבים שמתקיים בעיר מזה שנים, מרגש בכל פעם מחדש. והידיעה שהמחשב שמגיע הביתה משפיע וחושף את כל בני המשפחה (אחים והורים) לשימוש במחשב ומאגרי המידע, נוטעת בנו את התקווה, שזהו צעד משמעותי נוסף הדרך לצמצום הפערים החברתיים" מסרה אלטיט "היוזמה להעניק מחשבים לבתי הילדים ולתת להם הדרכה בשימושי המחשב נתפסת בעיננו כאמצעי יעיל למתן שוויון הזדמנויות וכמנוף לצמצום פערים חברתיים".
פרויקט 'מחשב לכל ילד' הוקם בשנת 1996 על ידי אנשי עסקים מובילים בארץ וקיבל את חסותה של ממשלת ישראל. במסגרת הפרויקט מוענקות מדי שנה אלפי ערכות מחשב לילדים שאין יד משפחתם משגת לרכושם, הכוללות מחשב חדש וחדיש, הדרכה בת 45 שעות, תוכנות ולומדות, חיבור לאינטרנט, מוקד טלפוני לסיוע טכני ואחריות בבית המשפחה למשך שלוש שנים. עד כה הוענקו במסגרת הפרויקט כ-75 אלף ערכות מחשב המשמשות כ-450 אלף ילדים מכל רחבי הארץ ומכל מגזרי האוכלוסייה.